Mathilda Ruus & Marcus Ruus

Igång på riktigt
Denna vecka gick det upp för mig att träningsåret har börjat på riktigt vi åkte hovfjällsrece och jag har sprungit några riktigt fina pass. Även timmarna börjar rulla in i träningsdagboken. Riktigt kul och jag är verkligen jättemotiverad att träna. Det är som en plåga då jag har vilodag... men jag måste verkligen ta var på de få dagarna jag har vila då jag vet att jag har flera hundar träningstimmar framför mig och vet att kroppen inte orkar till slut om jag inte låter kroppen verkligen vila. 

Imorgon ska vi enligt mig genomföra årets roligaste träningspass. Vi ska gör hovfjällsturen. Då vi åker rullskidor från Torsby upp till Hovfjället där vi sedan byter om och springer genom skogen tillbaka till Torsby. Jag har längtat länge efter detta pass. Man blir så där riktigt jättetrött. Jag gillar verkligen känslan när man sätter sig ner på skid när man kommer tillbaka. Det finns nästan inte någon energi kvar i kroppen och man vet inte hur man ens ska kunna äta lite mat. Jag älskar verkligen just DEN känslan!





Nu måste jag sova om jag ska orka morgondagen!
//mathilda
#clifbarsweden