Mathilda Ruus & Marcus Ruus

Scanic cup

Som sagt har jag befunnit mig i Boden i helgen. Det blev en lugn fredag för min del med endast lite skidtester inför sprinten kommande dag. Sprintbanan var inte så kuperad men jag hade aldrig tanken på att staka. Dock kom jag till stadion på lördagen och ja efter många om och men fick Marcus bestämma att jag skulle staka. Jag hade ju inget att förlora på det liksom för hade jag inte gått vidare utan fäste hade jag inte gjort det med. Jag blev förvånad över hur bra det faktiskt gick när jag gick in som femma och blev också det när alla kört prologen. Kul! Om jag velade innan prologen hur vida jag skulle staka eller ej så var det inget jämfört men inför kvarten... mycket testande blev det innan tillslut valde att gå med minimalt men fäste. Tillslut blev jag sjua och såhär efteråt är jag nöjd med det. Jag skulle ju inte få åka denna tävling från början. Söndagen var det distans som gällde och jag var inte alls pigg men aja. 


Imorgon går jag på jullov och åker hem. Ska fira julafton i Årjäng innan jag åker upp för att fira lite med Marcus samt träna endel och fira nyår i Åsarna. Eller det är iallafall planen än så länge!